Tuesday, February 8, 2011

mama!!!

jam menunjuk kan da lebih pukul 2 pagi..mata aku xngantok plak...ermm..aku bru je lps bce blog kak irma(wife kazen aku n mama kepada farish)..kisah hidop yg sedih..pabila kehilangan ibu tercinta...tidak dpt aku bygkan jika aku berada di tempat akak...mahu gila aku dibuatnye jika aku kehilangan mama...mama jgn tgglkan akak eik???ayh pon..hidup aku terkotang kanting pabila aku jauh ngan mereka.,,ini la lumrah hidup buat mu roselynda rasli...kmu kne kuat..kmu kne yakin yg kamu bisa berjaya,..aku cube jd yg terbaik dlm family..tp sia2...ye aku thu..nana lbh matang dr aku...nana mmg yg terbaik wat mama n ayah..tp mama..bg akak peluang...bila akak blik je..mama msti mara..knape ye???knape???ada je slh akak yg mama n ayh nmpk..ape dose akak pai akak dpt blasan cam ni???tp akk tetap blik..coz akak rindu mama n ayh..tp pe yg akak dpt???mama selalu bndingkan akak ngan org len..knape???terok sgt ke akak dimata kmu wahai mama???ye..mmg akak akui yg akak ni GEMOK..tp pe slh akak??akak xminx akak jd GEMOK ma..ma...akak cube tok kurus..klo itu yg mama nk..mama selalu jtuhkan semangt akak....mse akak nk g jual kerongsang...mama ckp.."klo stakat jual kerongsang xde mkne nye nk senang"cam tu la lbh kurang...ermm..knape mama snggop ckp cam tu???spatotnye mama doakan akak..akak ckup xsuke bile mama bnding2kan akak ngan org len...burukkah akak di mata mama???akak xmintak sume ni ma,..x...ye...mungkin tol ckp org yg akak terlalu manja pai org ingt akak ank bongsu...tp spe yg sllu manja kan akak???bg pe yg akak nk???klo bkn mama n ayh..skang..mama n ayh nk persoalka yg akak xmatang???ermmm..akak akan cube jd dewasa,,,buat adik ku ZULIANA RASLI...jika kau yg terbaik...jika kau yg tehebat...kau jge la mama n ayh..n family kite...hati aku meronta utk hidup jauh dr family..ia lg memberontak bila aku ingt saat ayh keluaran kata2 "ko g la blik melaka linda,,ad kat umah wat masalah je,,"ank mne yg xsdh..aku mengis ble perkataan itu keluar dr mlut MOHD RASLI...akak hnye nk tgakkan pe yg perlu ditgkkan..slh ke yah??ank mne yg xskit aty ble pakcik sendiri persoalkan yg bpk aku nk kawen lg???ank mne yg nk mak tiri???tp ini yg aku dpt???aku xslhkan sape2..aku redha dgn sume ni..n aku sllu terfikir ...bgaimana kehidpan aku bila aku xde family di sisi..xkan aku nk harapkan makcik aku je kot..ermm...xpela..aku kne yakin dgn sume ni..

buat insan yg bernama....
ZUNAIDAH:akak janji yg akak akan buktikan kat mama yg akak ley berjaya...jgn ingt org gemok xley berjaya...n akak janji akan ubah sikat akak..menjadi lbh matang..ubah hidop family kita...ubah segalanye ma..agr org x pijak kita..agar org x caci kite..agar org x mudah pijak kita,,,,

MOHD RASLI:ayh..akak jugak janji n akak akn pstikan xde sape yg ley rampas pe hak akak..hak akak selama akak hidop..akak xkan senang2 je bg,..n akak xkan biarkan org itu bhgia n dpt pe yg dia da rampas...klo dia bley rampas kebhgiaan org..xmustahil ank ayh juga akan rampas hak org...itu akak..n akak akn blaja leklok...

ZULIANA RASLI:thanx kerana jd adik along..ko pon da besar..mama n ayh lebh harapkan kan ko berbnding along..sumenye ko..along yg kedua..klo ko yg terbaik wat mereka...along sedia undur diri dik..along xthu pe slh along....ye..mmg along akui ko mmg lg matang dr along..ermm.along redha je kot..ko pon da nk tunang pas abis blaja..ko troskan je la jika itu yg ko nk..along nasihat pon bkn ko nk ngar..bf ko lg penting kan???akak ko ni??xpentig...skang ajak teman g ane2 pon da xnk..sudah la weyh...

BF ADIK AKU:klo btol ko nk adik aku..ko jge la dia bek2..mcm nyawa ko..aku da mls nk dgr mulut org ckp psl adk aku bila kuar ngan ko..ank dorg tu pon bkn bgos sgt pon..pai bg pempuan tido umah lme2..mlot org ni susah sgt nk tutop..thu dia je btol..aku tgk pon adk aku lbj dgr ckp o berbnding aku sbg kakak..klo ko mampu ubah dia..ko ubah la wey...ko pon da besar..lg tua dr aku pon..ko jgn la hncurkan aty dia bila mama n ayh aku da restu ubungan korang..aku doakan korg bhgia..

wat sume...akhir kata dr sy.,...ROSELYNDA RASLI..aku akan ubh segalanya..aku yakin aku akan berjaya..aku yakin aku akan ubah hdp aku sekeluarga,,.akan ku buktikan...doakan kejayaan aku..aku akan cube jd ank yg bek..yg matang..n puaskan ati mama n ayh..opss..lupe...wahai mulut puaka,,jgelah kain sendiri...jgn sibuk hal aku n family aku..jgn berlagak  bgus sgt..aku pon bkn bek sgt nk ingtkan korg..tp korg da tua,,pndai2 la wey!!!wat  family tercinta..doakan kejayaan along..

p/s:sape yg mkn cili dialah yg terasa pedasnye...gggrrr....

No comments:

Post a Comment