Sunday, March 27, 2011

proposal!!!

huh..ingat senang nak buat proposal perniagaan..rupanya bapak lak ai..susah gile..tekanan aku nak buat yang terbaik untuk subjek PENGURUSAN SISTEM MAKLUMAT ni..banyak aspek yang perlu diambil kira agar proposal aku kelihatan prefect ok...semester ni nak yang terbaik..tak nak buat cincai cincai beb...daa taubat la kata kan....hehehehe..chaiyok linda..kau boleh..kalau proposal ni ok...aku ingat aku nak gunakan sebagai perniagaan aku after graduated nanti...hehehehe..besar nya angan angan aku kan..amin...angan angan itu sebagai batu loncatan aku untuk berjaya..gggrrrr...berangan sudah...papepon doakan jela...seperti yang sedia tahu ..aku nak ubah kehidupan keluarga ...ni je peluang aku sey..hehehehe...sekarang ni tugas aku belajar..pastu keje kejap  cari modal...menghambakan diri dengan manusia manusia yang berjaya..mudah mudahan tak dapat majikan  yang tahu nak maki maki orang je...aku cukup bengan sey kalau majikan macam ni..bajet bagus..bila modal da cukup..good bye ...hahahaha..berangan sey...kejayaan aku untuk family tercinta dan dia...mereka adalah segalanya buat aku untuk berjaya..terima kasih...roselynda rasli tidak akan menghampakan kalian..bila umur da meningkat...da masuk ke alam 20...aku mula terfikir tentang jodoh..kadang kadang jelous membuak buak bila lihat adik , sepupu , dan rakan rakan mempunyai pasangan..tempat untuk cerita segalanya...berkongsi segalanya..tak macam aku..semua cerita sedih,gembira aku story kat blog..tak pun member...tu pon kalau mereka sudi dengar..sunyi sey hidup sensorang di tempat orang ..da la mama dan ayah jauh..arghhh..sabar linda..peluang sudah ada cume jodoh dan seru sahaja belum sampai..hahahaha...teringin ingin dibelai..dimanja...

ya-ALLAH..berikan lah aku kesempatan untuk menikmati sebuah kehidupan yang indah sebelum mata aku tertutup rapat..sebelum nadi ku terhenti seketika..sebelum semua orang menyusung jenazah ku...KAU berikan lah aku peluang ..untuk merasai segalanya..agar aku hargai nikmat sebuah kehidupan yang indah agar aku tidak terkilan dengan jalan hidup ku yang berliku ini..amin~~~

Friday, March 25, 2011

teringat!!!(part 2)

tak tahu kenapa aku nak ingat balik ape yang orang da buat kat mama ayah dan adik adik aku...mungkin da sampai masa nya untuk berkongsi dengan semua..kekejaman yang berlaku terhadap mama dan ayah saat mereka membesarkan kami..memang sakit bila hidup susah..bagai mengemis simpati manusia..manusia yang alpha dengan kekayaan..manusia yang pentingkan orang lain..aku tak rasa kami ada sakitkan hati kalian sampai kami terpaksa jadi begini..hina sangat kah kami..aku tak tahu la..kenapa begitu besar dugaan yang kami dapat..

kisah ayah:aku bukan nak berlagak atau pun nak menimbulkan ape ape kontoversi..tapi aku tak paham dengan manusia sekarang ni.....bila ayah senang..semua datang..tergedik gedik..aku pulak naik menyampah..tapi bila ayah ditimpa kesusahan..semua buat bodoh..bila kau kaya..wey..bapak aku kau suruh balik..dala depan aku kau cakap macam tu..memang la sakitkan..anak mana yang boleh tahan..walaupun saudara sendiri..ohh..kau memang tak sedar diri..baru dapat  duit sikit dah nak berlagak..pergi jalan la wey...aku terinagt.time tu aku nak bayar yuran kolej..ayah calling semua member dia nak mintak hutang..semua cakap buat xde duit..tapi aku tengok kau boleh pula pergi melancong..kepala otak kau la..tekanan aku time tu..nasib baik ada insan yang baik time tu..bagi ayah duit..bayar hutang ayah..terima kasih uncle..saya doakan uncle berjaya..amin~

kisah mama:saperti yang semua tahu..mama aku seorang tukanag jahit baju..time raya memang penuh..aku terpaksa tolong mama..mama pai tak tidur nak siapka tempahan baju..rezeki..alhamdulillah..tapi yang aku lagi tak tahan bila orang wat kat mak aku mcam ni..tempah tak mcam banyak la kan..sampai 4 5 pasang..bila da siap nak mintak duit boleh pulak dia ckap lepas raya..pehhh..kau ingat mama aku ni ape???pentingkan diri sendiri betol..kau ingat kau seorang je nak raya??habis kami???kami pun nak rasa keindahan raya juga..nak jugak pakai baju lawa lawa..terkilan aku dengan sikap manusia ni..dia ingat mak aku ni balaci dia ke ape??beli baju bnyk2 boleh..byar wet tempahan x buleh plak..kami pula jdi pengemis kat kau nak minx duit..sedar2 la diri tu..jangan nak berlagak sangat..kalau tak de duit nak bayar ..tak payah nak berlagak tempah banyak banyak..biar hidup susah tapi jangan berhutang!!!

kisah nana:bermula kisah adik aku..nana..ok..dulu dia ni memang ganas sikit..nakal jugak la..sampai ada ura ura ni cakap yang nana ni yang ajar anak dia..pehh..da anak kau yang nak ikut style adik aku..kau nak tuduh adik aku kenapa???wahhh..mentang mentang kau berduit..sedap sedap mulut je eik..tu tak pe lagi..ad yang aku dengar yang lagi tak sedap..ada ke patut 'manusia' ni dia tanya aku..bila nana nak tunang??wahh..tak macam terkejut pulak kan...adik aku pon lom spm lagi..yang kau sibuk sibuk apsal??before kau tegur adik aku..kau tengok family kau..anak kau tu..jgn sibuk jaga tepi kain orang..at least adik aku tak murah sangat ok...tak tidur umah jantan selagi belum ada hubungan yang sah..at least bapak aku reti didik anak dia..walupun tak jadi mcm ustazah..tapi jadi manusia la gak..ada maruah yang perlu di jaga..

kisah zul:ok..tibalah giliran adik lelaki aku..satu satu nya adam keluarga kami..hero..wali aku selepas ayah..dia ni lagi la..dia memang la terok..orang tuduh kau merokok???ohh..tidak..kenapa eik??orang selalu ingat yang anak bapak aku ni jahat??orang selalu tuduh yang kami ni ajar anak dorang??..pernah satu etika..pakcik aku..datang rumah aku..serang ayah..nak pukul adik aku..pehhh..kau ingat kau sape nak ajar adik aku??ape kau ingat adik aku ni xde bapa??sampai kau nak ajar dia??wey..kau patot ajar anak kau dulu..ajar anak kau hormat orang tua..ajar anak kau jadi ustaz baru boleh nak nasihat kan adik aku..kalau tak..kau jangan nak berangan  wey..cermin diri tu dulu..tengok perfect ke tak sebelum kau sibuk ak ajar adik aku..

kisah ayu:adik bongsu aku seorang ni..lagi la..ye..memang aku sedar adik aku sorang ni badan dia besar sikit..nak buat macam mana kan..rezeki..bapak aku yang bagi dia makan..yang aku lagi tak tahan..orang perbodohkan dia..orang buat dia jadi balaci..weyy..kuang ajar kau..kau sape??sedap2 kau je nak suruh adik aku buat sume tu..tolong ladik aku bua sume tu..aku sebagai kakak dia pun tatang dia bagai minyak yang penuh..ni kau..adoi..aku tak paham la manusia zaman sekarang ni..kau sibuk nak suruh adik aku..anak kau tu??apsal kau tak suruh je??ok..kami ni kan hina..tu yang sedap2 kau je wat ami macam tu..terima kasih....

berakhirla..sebenarnya banyak lagi yang manusia serangkap darah daging aku buat kat kami sekeluarga..cume malas je aku nak ingat..tapi..sumpah..kalian pun tak tahan jika berada di tempat aku..to my family..along janji..kalau along berjaya..along akan bawak kalian pergi jauh dari kehidupan kita sekarang..jauh dari manusia yang tak de otak ni..papepon..doakan along berjayak....
p/s:kepada yang terasa..opsss..sory sgt2..kalau korang nak tahu..kandang kadang aku terfikir..menyesal gila ada darah daging mcm kalian..ape pon..korang ingat eik..aku susah nak maafkan orang yang macam kalian ni..dan tak semestinya bila aku ketawa dengan korang..aku suke..dan tak semesti nya aku mengis dengan korang aku sedih!!!ingat tu wey...thanxx coz wat kami sekeluarga macamni....jika bukan aku yang balas..ingat ALLAH yang akan balas k..assalamualaikum..

teringat!!!

tiba tiba teringat mereka..mereka yang membuat aku tersenyum..mereka yang buat aku menangis...mereka yang selalu disamping aku..ohhh..tidak..begitu berat dugaan yang aku rasa bila berjauhan dengan mereka...hidup sebatang kara...meniti hidup yang penuh berliku..ohhh shit!!!rasa nak nangis la plak..hehehe..saba linda..tabah kan hati kau...ok...never mind..yang penting sekarang aku nak belajar n nak buktikan kat my family yang aku boleh berjaya..jgn pandang rendah kat aku ok??aku da penat hidup susah..bila senang sume sibuk nak dekat..bila susah..pehh..tak kenal saudara...satu peristiwa yang buat aku ingat sampai sekarang..time ayah xde kereta..aku dengan adik2 aku bagaikan pengemis jalanan yang ingin kan kebebasan..menagih simpati..tapi mereka lebihkan 'perempuan' yang belum ada kena mengena dgn keluarga..pehh..kau lebihkan dia berbanding darah daging kau kenapa??hina sangat kah kami time tu???dia belum ada ikatan lagi la dengan adik kau..ok..aku terima time tu..hati mana yang tak sakit..kami yang darah daging ni dia biarkan naik moto dan berhujan..sedangkan budak tu naik kereta..pehhh..memang kejam la kau saat tu..saat tu aku terfikir yang kau adalah manusia yang kejam gila..macam ni rupanya sedara..semua yang negatif aku fikir..dan aku juga menyesal ada saudara macam kau..hina sangat aku kan??susah sangat kah aku nak rasa kebahagian dari darah daging aku..aku tak tahu kenapa perlu aku ingat balik semua tu..da sekarang aku dapat jawapan nya..aku nak ingat balik ape yang orang da buat kat aku dan adik beradik aku..kalau boleh diungkit..aku ungkit..siap sedia la kawan..siap sedia la saudara..aku mungkin tak sekejam kau..tapi aku akan buat sampai kau sendiri akan menyesal buat kami macam tu...dan aku akan buat sampai kau sendiri yang akan mintak maaf kat kami adik beradik..bukan niat aku untuk berdendam..tapi untuk mengingatkan kalian..jangan main gila dengan aku!!!roselynda rasli..

Sunday, March 20, 2011

bertungkus lumus...

weekend..sangat bosan..mana tak nya..tak de duit..sebab tu la aku rasa bosan..cuba kalau aku ada duit..mesti tak bosan kan..hahahaha..bangun lambat..pehh..apa nak jadi dengan kamu ni linda???bangun je tido teringat kan adam aku..pehh..wahai adam ku..hadirla kamu dalam hidupku..melakar senyuman di bibir ku..teeeettt..jiwang suda...hah..harini aku masak..boleh la tahan sedapnya..menu harini..sambal telur,bayam goreng kuah dan sambal terung..hahahaha..yessss...da reti masak..boleh kawin..tapi dengan siapa???aikkkk...tak mo la...kumpul aset dulu linda..jangan nak gatal gatal...ingat pesanan dia...hahahah..rindula kat dia..sabar linda..jika jodoh kau dengan dia..tak ke mana...weekend macam ni..teringat plak kat mama ngan ayah kat rumah..arrggghhhh,....nak mama..mama..akak ada masalah..akak nak peluk mama..nak cerita dengan ayah masalah akak..akak sunyi la..dekat sini xde siapa nak membebel kat akak..rindu sey...lepas makan masakan aku..aku memerah otak membuat assignment..tekanan...banyak nye...saba linda..teruskan usaha anda..kejayaan anda akan buat semua orang gembira..dan kejayaan saya akan dikongsi bersama dia...teeeetttttttt

Saturday, March 19, 2011

perkenalan aku dengan dia..

Februari 2010..dia mula hadir dalam hidupku…saat itu…aku lemah..lemah sangat sangat..lemah apabila ditinggalkan insan yang amat aku sayangi..dia hadir..memberi aku inspirasi untuk bangun semula..bangun untuk menyambung semula kehidupan aku..aku kuat tatkala itu bila dia di sisi aku… aku kuat apabila dia di sisi ku..saat itu aku berterima kasih pada ALLAH S.W.T kerana mengirimkan dia kepada aku..aku bersyukur sangat YA-ALLAH..dia sentiasa disisi aku saat itu..mendengar segala cerita duka aku...aku tak tahu mengapa aku perlu percaya dia..walaupun aku baru megenali dia..mungkin dia adalah manusia yang dikirim ALLAH buat aku untuk terus harungi liku-liku kehidupan ini..

Setelah aku kembali ok dengan kehidupan aku..dia mula menghilangkan diri..dia hadir bagai chipsmore..kejap ada..kejap tiada..mungkin dia sibuk dengan kehidupan dia..sibuk dengan jadual kerja yang tidak menentu..sibuk dengan kekasih hati dia..kejamkah aku mengacau hubungan orang???aku keliru..aku buntu…aku terus mendiam kan diri..sehinggakan aku menjalinkan hubungan dengan seorang lelaki yang aku kenali dari laman social myspace…saat itu..begitu mudah bagi aku untuk menerima nya..tidak tahu mengapa..tapi tak lama pun..satu hari kami couple..putus..hahahaha…salah aku kerana tidak mengenalinya dengan lebih dekat…

Hal itu aku adukan kepada dia..nasib aku baik..dia sudi mendengar segalanya..habis aku dinasihatkan nya..terima kasih dia..terima kasih sangat sangat atas nasihat yang berguna itu..akan aku simpan lubuk hati ini…

Jun 2010…dia hadir kembali dalam hidupku..hadir dengan seribu satu kesedihan …dia sudah putus dengan teman wanitanya,..sabar dia..mungkin ada yang lagi baik buat dia..dia kena kuat..dia kena kuat seperti aku dulu..jika aku boleh kenapa tidak dia..dia kena tabah hadapi semua ini..kali ini..giliran aku pula untuk bantu dia..bantu kembalikan dia yang dulu..seperti dia bantu aku..aku akan bantu dia kembalikan semangat dia..itu janji aku pada dia..

Tiga bulan berlalu..dia jarang menghubungi aku..jarang sangat sangat..mesej pun tak balas..aku sunyi tatkala itu..tapi..kehidupan harus diteruskan..walaupun tidak menentu..aku terumbang-ambing…mengatur langkah yang suram..tidak tahu kemana hala tuju yang harus aku tempuhi…

Namun, segala penantian yang aku tahan selama ini membuahkan hasil…malam ulangtahun hari lahir aku menjadi saksi..dia menghubungi aku..selepas dia ucap ‘happy birthday’..dia meminta aku menghubungi nya kembali..yelah..masa itu aku mendapat panggilan percuma daripada maxis..hadiah ulangtahun aku..lama juga kami berbual…sehingga kami tidak sedar..hahaha..memang seronok waktu itu..sehingga ada insan yang cemburu dengan keakraban kami..maafkan aku kamu..aku sudah cuba untuk menyayagi kamu..namun gagal..mungkin setiap ruang di hati aku telah ditakhluki oleh dia..maafkan aku..

Kebahgiaan aku dengan dia tak lama…dia kembali mendiamkan diri semula..mungkin dia tak tahan dengan sikap aku..aku lemah..aku terlalu cemburu apabila dia bergambar dengan perempuan..walaupun kawan sekolah dia...hahahaha..kuatnya cemburu aku..mungkin setiap wanita di muka bumi ini tidak boleh lari dengan perasaan cemburu..walaupun dia pernah memberitau aku jika ternampak gambar dia dengan perempuan ..jangan cemburu..itu just kawan…hahahah..ok..aku terima ia dia..kehilangan dia memberi kesan dekat aku..aku mengulangi sikap buruk aku..terlalu mempercayai lelaki tanpa mengenali nya...aku menjalinkan hubungan dengan seorang lelaki yang aku kenali di laman sosial facebook..pada mulanya..awak macam dia..selalu mengambil berat tentang aku..tapi tidak..maafkan aku kerana kecewakan awak..lagi sekali aku kecewakan perasaan orang..ini lah padahnya buat aku..

Lagi sekali aku menceritakan pada dia..dan lagi sekali dia menasihat aku..hahahah..terima kasih dia…maaf dia..aku tak dengar cakap dia dulu..heee..bukan apa dia..aku buat begitu untuk lupakan dia..maafkan aku dia..

Disember 2010..Selepas kejadian itu..dia menghilangkan diri lagi..tiga bulan aku menanti dia..namun hampa..lagi bertambah hampa..bila aku menghantar komen di facebook dia yang menyatakan aku rindukan dia..namun..balasan dari dia memang mengecewakan..dia ckp..biasalah rindu sebagai kawan..tapi.rindu saya lebih kepada awek saya..arghhh…sakit nye aku saat itu..hanya ALLAH sahaja yang tahu saat itu..terima kasih dia..kerana telah sakitkan hati saya..saat itu,aku lemah dia..kata kata dia selalu mengganggu aku..aku tak tahu kenapa saya susah sangat nak lupakan dia..sehinggalah aku terpaksa menghantar mesej pada dia yang aku betul betul menyesal mengenali dia..saat itu sahabat menjadi tempat luahan hati ku..blog aku aku menceritakan tentang dia..dia terus menghilangkan diri..mesej aku langsung dia tak balas..sehinggalah aku nekad untuk membuang facebook dia dari senarai kawan aku…maafkan aku..aku sedih sangat sangat..sedih bila kehilangan seorang insan yang amat bermakna seperti dia..

Namun,aku tidak tahu kenapa dia akan hadir bila saya nekad untuk melupakan dia..malam itu..dia membalas mesej aku…begitu gembira nya aku…seram sejuk aku malam itu..dia meminta aku untuk teruskan belajar..jangan kecewakan family aku kerana family aku mahu lihat aku berjaya…malam itu juga aku menghubungi dia..walaupun kredit tinggal rm1..untuk dia..aku menangis..menangis apabila sudah lama tidak mendengar suara dia…aku terharu dengar kata kata dia..sebelum panggilan tamat,aku sempat mendengar dia suruh aku add dia semula di facebook..keesokan hari nya..apabila aku online facebook..aku add dia semula..terima kasih dia..terima kasih kerana sabar dengan perangai aku..adakah dia adam aku???hahahaha..semuanya sudah tertulis oleh ALLAH S.W.T…hanya ALLAH sahaja yang tahu siapa adam ku…

Genap setahun aku kenal dia..macam macam telah aku kaji tentang dia..pelbagai masalah suka dan duka telah aku kongsi bersama dia..aku tidak tahu mengapa..bila bersama dia..aku tak tahu malu..apa yang aku rasa aku cerita pada dia..19.02.2011..aku mendapat panggilan percuma daripada maxis..malam tu juga aku call dia..lama kami berbual..dia banyak menasihat aku…malam itu juga dia ada memberitahu aku yang sepanjang aku dan dia tidak menghubungi antara satu sama lain..dia telah ‘couple’ dengan seorang wanita..saat itu..apabila kata kata itu keluar dari mulut dia..jantung aku berderau..apakah benar apa yang aku dengar??pelbagai persoalan timbul..hanya ALLAH S.W.T sahaja yang tahu perasaan aku saat itu..namun segala tanda tanya hilang..dia memberitahu yang hubungan dia dengan wanita itu tidak lama..sebulan..kenapa??tidak sempurnakah wanita itu buat dia??siapa lagi yang boleh curi hati dia??memilihkah dia??wanita bagaimana yang dia inginkan??susah sangatkah seorang wanita untuk menakhluki hati dia??

Malam itu juga dia menceritakan tentang seorang teman sekerjanya terhadap aku..naluri aku kuat mengatakan yang wanita itu menyimpan satu perasaan sayang lebih sebagai rakan sekerja di dalam lubuk hati terhadap dia..mana tak nya..mana ada seorang wanita yang telah berhenti kerja sanggup meneruskan kerja ditempat yang sama apabila telah dipujuk oleh rakan sekerja..cemburu kah aku??lagi satu ujian menimpa diri aku..besarnya dugaan yang kau uji aku YA-ALLAH..susah sangatkah aku untuk menakhluki hati dia??aku buntu..namun kata kata semangat dia berikan buat aku..terima kasih dia…terima kasih kerana hadir menceriakan hidup aku…dia hadir kembali membawa sinar terang buat hidupku..keesokan harinya..satu penyakit telah melanda aku..sekali lagi aku gila angau terhadap dia..aku lapar..tapi tiada selera…adoiii…kenapa ini??makan je rasa hendak muntah..dia..dia juga ada memberitahu aku yang dia merupakan seorang yang cepat bosan ..ok..aku faham dia..jadi,aku telah membuat satu keputusan yang aku tidak akan selalu mengacau dia..tapi..aku takut jika aku jarang menghubungi dia,dia akan pergi dari hidupku..susah betullah hidup ini..

5 mac 2011..setelah lebih setahun aku mengenali dia,akhirnya aku jumpa juga dia..KLANG PARADE menjadi saksi pertemuan 5 minit itu…hanya seketika..namun ia memberi makna yang besar..aku sangat terharu dengan dia..terima kasih dia kerana melayan kerenah aku…selepas aku bagi dia barang yang perlu diberi..aku naik menemuai teman teman ku..hehehe..

11 mac 2011..birthday dia..dia da besar..seminggu aku mendapat panggilan dari dia..maklum lah..free..terima kasih dia..lagi la bertambah sayang pada dia…dia..saya sayang dia..macam takut je untuk kehilangan dia..

Dia..
Selamat hari lahir..
Happy birthday to you..
Saya harap dia bahagia..terima kasih kerana manjadi teman saya..
Dia begitu istimewa buat saya..jika tiada jodoh antara kita..
Jika dia bukan adam saya..jika dia bukan hak milik saya,.saya doakan dia bahgia dengan hawa dia..jaga hawa dia sebaik mungkin..seperti dia pernah jaga saya..maaf jika kisah ini memberi kesan yang mendalam buat dia..jika dia tak selesa dengan kisah ini..saya minta maaf..ini apa yang saya rasa apabila saya mengenali dia dulu..

Buat dia:terima kasih ye..nasihat dia saya ingat..
Buat kengkawan ku:terima kasih kerana sering mendengar dan menasihati aku..

Doakan yang terbaik buat saya, dia , awak , dan kamu….
~amin…~

Friday, March 18, 2011

terlalu bermakna...

awak terlalu bermakna terhadap saya..semakin saya cuba untuk lupakan awak..semakin awak hadir rapat dalam hidup saya..kenapa??ehhh..ke awak ni adam yang saya cari selama ini???hehehehe..suke nya jika ia menjadi satu kenyataan..tapi..walaupun saya terlalu sayang awak..tapi tidak bermakna saya terlalu mengharapkan awak untuk menjadi teman hidup saya..sumpah saya cakap saya sudah penat menitiskan airmata kerana awak..tapi..apa apa pon..terima kasih sangat kerana awak kembali semula..terharu saya..lakarkan kembali senyuman di bibir ini seperti mana awak pernah lakukan dulu...buat hidup ini kembali bersinar seperti dulu..dendangkan ayat ayat jiwang awak sebelum saya tidur...hehehehe...suka nya...saya akan dengar nasihat awak itu..saya ingat awk..teruja dengan awak...terima kasih mr s kerana telah kembali dlm hidup mrs r semula..syg la kamu..jangan tinggalkan saya lagi ye..saya tak sabar nak kongsikan kejayaan saya dengan awak..awak adalah semangat saya untuk terus belajar tau selain mama n ayah saya...love u damn damn damn much....

Thursday, March 17, 2011

terima kasih kakak..



terima kasih yang tidak terhingga kepada insan yang bernama IRMAYANI dan suami nya..MOHD ZAINI...kerana telah memperkenalkan saya satu produk yang terbaik kepada saya...dengan harga yang berpatutan..saya mampu melanggan nya dengan selamat..dengan mengguna kan produk ini..ia bukan sahaja dapat mengurangkan berat badan..tapi..ia juga dapat menjimatkan duit..yela kan..saya kan pelajar..mana lah ada duit sangat..elaun bulanan pun tak berapa nak cukup..tu pun still mintak mama dan ayah lagi..hahahhaah..cian parents au..dengan menggunakan produk ini..seriously,always rasa kenyang ok..membantutkan selara makan saya..maklumla..saya ni kuat makan..hahahhaah..tapi..selepas menggunakan produk ini..bapak la..saya makan pun sikit..dan lepas makan rasa nak muntah..hahhahhah..almaklum la..sebelum ni,pelbagai jenis produk kelangsingan telah saya cuba..namun hasil nya kurang menakjubkan..jadi saya nekad untuk menggunakan prudok ini selepas menerima pelbagai kritikan negaatif daripada masyarakat sekeliling..


ini la produk nye..

ia memang berkesan..saya akan terus makan ini produk dan berkemungkinan akan menjadi ahli selepas saya ada duit..hehehehehe...kalau ada seseiapa yang berminat...sila sila lah mencuba..jangan takut untuk mencuba..kita kena yakin pada diri sendiri..jangan cepat melatah dengan hasutan manusia..






Wednesday, March 16, 2011

terharu sey!!!

terharu gila dengan dia sekarang..mentang mentang celcom free call..hari hari dia call aku sey..hahahaha..mana la saya tak sayang awak dan tak boleh lupakan awak..HEHEHE..awak lihat sendiri kan??betapa saya ni sayang awak..sampaikan saya tak pandang lelaki lain tau..hahahaha..penangan awak tau..bila la saya boleh bertakhta di hati awak..tak malu nya saya kan??tak pe..kerana awak..tak kisah deh..awak..cube awak baca ni..macam ni la perasaan saya awk..


Andainya lelaki tahu..Apabila seorang perempuan jatuh cinta,lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.Andainya lelaki tahu..Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata, itu bukan bermakna dia lemah, tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah menyintai lelaki itu.Andainya lelaki tahu..Apabila seorang perempuan marah, memang dia tidak mampu mengawal perasaannya tapi percayalah, itulah maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu. Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh. Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang, semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.Andainya lelaki tahu..Apabila perempuan bercakap banyak, dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas, tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.Andainya lelaki tahu..Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah, itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya, tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik, bukan untuk dirinya, tetapi untuk masa depan anda.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda, bukan bermakna dia tidak sayang..tetapi dia terlalu sayangkan anda dan masih mengangap anda anak kecil yang masih memerlukan sepenuh perhatian. Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya, anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi. Naluri keibuannya sangat kuat. Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan merajuk, jangan kata dia mengada-ngada. Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit atau hadiah sedozen, tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat perempuan rasa dihargai.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’, itu tidak bermaksud dia tidak menyintai tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya, bukan hanya hadir dari kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu, dia benar-benar maksudkannya. Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu, jangan percaya kata-katanya kerana dia hanya mahu menguji kamu. Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya. Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya. Selagi dia dengan kamu, percayalah, walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan menjadi degil, dia bukan bermaksud untuk menjadi degil tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya. Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut. Andai kena caranya, jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan berkata, “tolong tinggalkan saya!”, dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya. Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja. Apabila dia kembali tenang, percayalah dia akan mencari anda semula. Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda. Perempuan sukar untuk mengawal perasaan. Dia terlalu emosional. Tapi dialah yang paling menyayangi anda dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.Andai lelaki tahu..Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbezaan yang tersendiri. Tetapi sekiranya mereka saling memahami, mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan . Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali. Di sebalik air matanya, tersimpan seribu satu kekuatan yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya. Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah tapi dia punya kekuatan tersendiri yang bisa menggoncang dunia dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya. Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyongkong anda dan membuatkan hidup anda lebih sempurna. Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu yang terbaik untuk anak2 anda.

terima kasih ye awak kerana jaga saya selama awak kenal saya..
saya sangat terharu sejak awak hadir dalam hidup saya..saya bahgia sangat..lalalalalala

Monday, March 14, 2011

sayang dia la..

pelbagai tomahan saya berikan pada nya..maafkan saya kerana telah bersangka buruk terhadap kamu..saya tertekan tatkala itu..sehingga menyebabkan kamu tertekan dengan perangai saya..mungkin kamu naik fed-up kan???sorry ye..saya terlampau sayang kamu..sebab tu saya susah nak lupakan kamu..banyak kenangan saya bersama kamu..buat masa ni..saya nak tumpukan pada pelajaran saya,..itu yang kamu nasihat kan pada saya kan??saya tak pernah lupa pesanan kamu..tadi kamu call saya..suka nya dengar suara kamu..saya tak sabar mahu balik..mahu jumpa kamu..hari tu,saya bagi kamu hadiah jam tangan..jam yang saya suka..tapi saya tak sesuai nak pakai..jd..saya belikan untuk kamu..saya takut kamu tak suka jam tu..bila kamu call saya tadi..saya tanya kamu sama ada kamu pakai tak jam tu..seronok nya bila saya dengar kamu pakai jam tu..terima kasih ye..terharu sangat kamu..saya doakan kamu bahgia k..bahgia dengan insan yang kamu syang..n saya harap kamu jangan lupakan saya ye..boleh tak saya nak kamu jadi milik saya??tapi kalau tak boleh tak pe la..hahahhahatak malu nye saya kan kamu..tapi saya tak malu dengan kamu je tau..bukan dengan orang lain..saya tak tahu la kamu..bila dengan kamu...saya tak malu..hehehehe..




Sunday, March 13, 2011

kehidupab ibarat roda...

hidup ibarat roda yang berpusing..sekejap diatas ..sekejap dibawah...apabila manusia alpha dengan kehidupan ..ia akan musnah sekelip mata..begitu la kehidupan aku tatkala ini..aku buntu dengan semua ini..kenapa ini yang harus aku lalui..kenapa??aku masih muda untuk lalui semua ini..aku tidak kuat sepeti mama dan ayah..aku mendambakan kehidupan yang sempurna seperti orang lain..seperti dahulu..jika dulu..apa yang aku inginkan..mama dan ayah akan turuti..namun kini..belum tentu akan aku perolehi..kenapa orang cemburu dengan kita??kenapaa??kami baru tersenyum..kau rampas dan menggantikan dengan menangis??puaskan hidup kau bila lihat kami menangis??puas kan hidup kau bila lihat kami menderita??sedangkan kau senang lenang??puas..kau adalah manusia yang kejam..sudah sudah la mengkhianati nya dan aku tak tahu kenapa manusia macam kau harus hidup di muka bumi ALLAH ini..kau tidak layak la wey..kau jangan ingat kau boleh lepas..kasihani la kami..maaf kan akak ayah..buat masa ini akak tidak mampu untuk selamatkan keluarga kita..tapi akak janji,suatu hari nanti kita akan hidup seperti dulu..akak betul betul rindukan kehidupan kita seperti dulu..akak tidak kuat buat semua ini..akak tidak kuat untuk berdiri tegak melawan takdir ALLAH..tapi suatu hari nanti..semua ini akan terbukti ayah..insya-ALLAH..suatu hari nanti hidup kita gembira tanpa ada rasa duka..tapi kenapa kini kita harus lalui semua ini..kenapa orang perlu cemburu dengan kehidupan kita??kenapa??kita tak kacau hidup mereka..kenapa mereka perlu kacau hidup kita??apa salah kita ye??ayah kuat..ayah terbaik..sabar ye ayah..walaumacam mana sekalipun ujian dari-NYA...ayah kuat hadapi semua ini..biar TUHAN saja yang balas semua ini..

P/s:kepada mereka yang selalu mencemburui kehidupan kami ..sudah sudah la wey..kubur tu da memanggil2 da..buat2 la bertaubat..takde guna nya kau menipu orang..takde guna nya kau makan duit haram..aku pasti..suatu hari nanti kau akan rasa apa yang aku rasa...


Monday, March 7, 2011

weekend bersama zarf!

Assalamualaikum...selamat pagi...bangun dari tidur terasa ingin meng update blog..tiba tiba terasa rindu nak keluar dengan zarf tersayang...yela..before masing masing g sambung blaja..kami always jumpa...ni bila da jauh tu yang rasa lain sikit tu..rindu korang la..aku teringat moment sabtu lalu..kat klang parade..g sana untuk celebrate befday ijat ,asnor n dia...tapi disebabkan dia busy..harapan aku terbantut seketika..kecian aku kan..tapi tak pe..aku da jumpe dia pon..sungguh terharu..lepas karok..kami g jenjalan kat klang parade..ingat nak g tanjung gila..nak sambut kat sane je..tapi..disebabkan da nak malam..kami celebrate kat mcD je..jadi la kan..hepy befday korang..semoga korang berjaya dalam kehidupan korang..semoga korang bahgia dengan pasangan korang..keluarga korang..ingat ni..aku sayang korang sangat sangat...hahahaha..makan punya makan..gelak terbahak bahak..kalau mama ada..memang aku da kena sepak..hahahaha..tapi memang best..release segala masalah yang ada..ketawa buat aku puas..ijat dan asnor punya befday..

















aku jugak yang kena calit kek kat muka..adoi..tapi takpe..kek mahal..takdela..tumbuh jerawat t..hahhahaha..akhirnya..aku dapat juga makan kek secret recipe..thanxx korang kerana melayan kerenah aku..hahahahaha.







.lepas makan kami gerak balik..jalan punya jalan..jumpa la kedai hadiah..disebabkan hadiah asnor belum beli lagi..kami sepakat tok bagi dia ni..comel kan.


hahahahah...pastu kami pon balik..da puas buat kerja gila hari tu,satu kejadian yang tidak diingini berlaku...adoi...helmet hilang..kena curi..nasib baik helmet murah yang dia curi..kalau helmet arc aku yang di curi..mampus aku nak mengganti kat bangah aku..kalau orang da curi kita punya..kami pun ..hahahahaah..shhhhhhh...hehehehehe..hari yang sangat best..aku tak kan lupakan tarikh itu zarf..buat dia..terima kasih ye...ahad petang aku balik..tiket pukul 4.30..ayah tak jadi balik..so,cousin aku la yang hantar aku..memang rasa lain..coz,selalu before aku balik..ayah yang selalu hantar.,.tangan ayah yang selalu aku cium..tapi hari itu???sedih nya..ayah terlalu busy...ermmm...masa dalam bas..aku terpaksa melayan kerenah pakcik bas yang sengal..hahahaha..senget aku..tiba tiba aku dapat mesej dari kawan bek ku..zue la...kami men mesej sepanjang perjalanan...aku terperanjat gila bila dia ckp:
Zue: zue rasa dia untuk but..insya-allah...
Terperanjat sey...jika dia betul adam ku..akan ku jaga dia..dan tidak sia sia airmata ini mengalir kerana dia..dia...saya akan ingat pesanan dia..sekarang saya ingin tumpukan pada pelajaran..dia saja dihati saya..saya tak akan lupa dia..semua kenangan bersama dia..akan saya kunci di benak hati ini...itu janji saya dia...
Sampai je di melaka..aku terpaksa jalan kaki..kalau dulu ada pakcik masri boleh la..sampai je kat rumah..terus bersiap ..g UITM..tengak housemate aku..ada pertandingan menyanyi...tahniah pia..kerana kamu berani mencuba..n telah mengharumkan nama kolej kita...
Hah..dala..aku nak bersiap ke kolej...banyak benda yang aku perlu selesaikan sebelum aku final exam..papepon..doakan saya ye..doa kalian amat saya perlukan...amin...

akhirnya...

terlalu sibuk dengan kehidupan seorang pelajar yang mengimpikan kejayaan...aku lupa seketika dengan kewujudan blog ini..blog..tempat aku luah kan segalanya..hahahahaha..sudah start jiwang aku..4 march..aku berangkat pulang ke tanah tumpah negariku..hahahaha..klang,Selangor je...harapan pulang untuk keluar bersama ZARF..semua balik pula,..seronok sey...aku sampai terminal pukul 2.30 petang..terpaksa menaiki teksi akibat ayah tiada di rumah.,.,outstation ke KEDAH..semoga berjaya ayah...akak sentiasa mendoakan ayah..tapi akak rindu gila kat ayah..hahahahah...sabtu petang...aku keluar..pada mulanya faezah..memberitahu yang dia tidak jadi balik..pehhh..geram sey if dia tak balik.,.da la kitaorang balik sebab dia..tup2 dia plak ckp dia tak balik..rasa cam nak sentap gak lah ngan dia,..tapi kiteorang teruskan rancangan kiteorang...g klang parade..terperanjat sey bila faezah da ada kat sana..pehh..kami tertipu lagi...kuang asam kamu..hahahah..terima kasih...dan akhirnya..setelah setahun sebulan dan tiga hari saya mengenali dia..kami jumpa juga pada 5.3.2011..klang parade manjadi saksi pertemuan selama 5 minit itu..walaupun sekejap..saya amat menghargai nya awak..lepas bagi barang yang sepatutnya..aku pun naik semula bertemu mereka..hahhaahahahah..seronok nye dapat jumpa awak..terharu,.,.awak..terima kasih kerana melayan kerenah saya..5.3.2011..hari yang amat bermakna buat saya awak.,.,.tak tahu la awak kan..hahahahha...terima kasih sangat2...lepas makan..kiteorang ingat nak g main bowling..tapi penuh la pulak.,.membazir wet aku g bli stokin..hahahhah..bowling da pnoh..kiteorang wat kata sepakat untuk melalak..tak lah lama sangat..2 hours je...hahahaha.,.lepas gak tension aku...tension belajar..tension dengan percintaan..dan segalanya..terima kasih kalian..terima kasih kerana melayan kerenah saya pada hari itu..saya ni mmg gila..nasib baik kalian paham..heheheheeheh..papepon..saya sayang kalian sangat!!!



mereka!