Sunday, March 13, 2011

kehidupab ibarat roda...

hidup ibarat roda yang berpusing..sekejap diatas ..sekejap dibawah...apabila manusia alpha dengan kehidupan ..ia akan musnah sekelip mata..begitu la kehidupan aku tatkala ini..aku buntu dengan semua ini..kenapa ini yang harus aku lalui..kenapa??aku masih muda untuk lalui semua ini..aku tidak kuat sepeti mama dan ayah..aku mendambakan kehidupan yang sempurna seperti orang lain..seperti dahulu..jika dulu..apa yang aku inginkan..mama dan ayah akan turuti..namun kini..belum tentu akan aku perolehi..kenapa orang cemburu dengan kita??kenapaa??kami baru tersenyum..kau rampas dan menggantikan dengan menangis??puaskan hidup kau bila lihat kami menangis??puas kan hidup kau bila lihat kami menderita??sedangkan kau senang lenang??puas..kau adalah manusia yang kejam..sudah sudah la mengkhianati nya dan aku tak tahu kenapa manusia macam kau harus hidup di muka bumi ALLAH ini..kau tidak layak la wey..kau jangan ingat kau boleh lepas..kasihani la kami..maaf kan akak ayah..buat masa ini akak tidak mampu untuk selamatkan keluarga kita..tapi akak janji,suatu hari nanti kita akan hidup seperti dulu..akak betul betul rindukan kehidupan kita seperti dulu..akak tidak kuat buat semua ini..akak tidak kuat untuk berdiri tegak melawan takdir ALLAH..tapi suatu hari nanti..semua ini akan terbukti ayah..insya-ALLAH..suatu hari nanti hidup kita gembira tanpa ada rasa duka..tapi kenapa kini kita harus lalui semua ini..kenapa orang perlu cemburu dengan kehidupan kita??kenapa??kita tak kacau hidup mereka..kenapa mereka perlu kacau hidup kita??apa salah kita ye??ayah kuat..ayah terbaik..sabar ye ayah..walaumacam mana sekalipun ujian dari-NYA...ayah kuat hadapi semua ini..biar TUHAN saja yang balas semua ini..

P/s:kepada mereka yang selalu mencemburui kehidupan kami ..sudah sudah la wey..kubur tu da memanggil2 da..buat2 la bertaubat..takde guna nya kau menipu orang..takde guna nya kau makan duit haram..aku pasti..suatu hari nanti kau akan rasa apa yang aku rasa...


No comments:

Post a Comment