Saturday, March 19, 2011

perkenalan aku dengan dia..

Februari 2010..dia mula hadir dalam hidupku…saat itu…aku lemah..lemah sangat sangat..lemah apabila ditinggalkan insan yang amat aku sayangi..dia hadir..memberi aku inspirasi untuk bangun semula..bangun untuk menyambung semula kehidupan aku..aku kuat tatkala itu bila dia di sisi aku… aku kuat apabila dia di sisi ku..saat itu aku berterima kasih pada ALLAH S.W.T kerana mengirimkan dia kepada aku..aku bersyukur sangat YA-ALLAH..dia sentiasa disisi aku saat itu..mendengar segala cerita duka aku...aku tak tahu mengapa aku perlu percaya dia..walaupun aku baru megenali dia..mungkin dia adalah manusia yang dikirim ALLAH buat aku untuk terus harungi liku-liku kehidupan ini..

Setelah aku kembali ok dengan kehidupan aku..dia mula menghilangkan diri..dia hadir bagai chipsmore..kejap ada..kejap tiada..mungkin dia sibuk dengan kehidupan dia..sibuk dengan jadual kerja yang tidak menentu..sibuk dengan kekasih hati dia..kejamkah aku mengacau hubungan orang???aku keliru..aku buntu…aku terus mendiam kan diri..sehinggakan aku menjalinkan hubungan dengan seorang lelaki yang aku kenali dari laman social myspace…saat itu..begitu mudah bagi aku untuk menerima nya..tidak tahu mengapa..tapi tak lama pun..satu hari kami couple..putus..hahahaha…salah aku kerana tidak mengenalinya dengan lebih dekat…

Hal itu aku adukan kepada dia..nasib aku baik..dia sudi mendengar segalanya..habis aku dinasihatkan nya..terima kasih dia..terima kasih sangat sangat atas nasihat yang berguna itu..akan aku simpan lubuk hati ini…

Jun 2010…dia hadir kembali dalam hidupku..hadir dengan seribu satu kesedihan …dia sudah putus dengan teman wanitanya,..sabar dia..mungkin ada yang lagi baik buat dia..dia kena kuat..dia kena kuat seperti aku dulu..jika aku boleh kenapa tidak dia..dia kena tabah hadapi semua ini..kali ini..giliran aku pula untuk bantu dia..bantu kembalikan dia yang dulu..seperti dia bantu aku..aku akan bantu dia kembalikan semangat dia..itu janji aku pada dia..

Tiga bulan berlalu..dia jarang menghubungi aku..jarang sangat sangat..mesej pun tak balas..aku sunyi tatkala itu..tapi..kehidupan harus diteruskan..walaupun tidak menentu..aku terumbang-ambing…mengatur langkah yang suram..tidak tahu kemana hala tuju yang harus aku tempuhi…

Namun, segala penantian yang aku tahan selama ini membuahkan hasil…malam ulangtahun hari lahir aku menjadi saksi..dia menghubungi aku..selepas dia ucap ‘happy birthday’..dia meminta aku menghubungi nya kembali..yelah..masa itu aku mendapat panggilan percuma daripada maxis..hadiah ulangtahun aku..lama juga kami berbual…sehingga kami tidak sedar..hahaha..memang seronok waktu itu..sehingga ada insan yang cemburu dengan keakraban kami..maafkan aku kamu..aku sudah cuba untuk menyayagi kamu..namun gagal..mungkin setiap ruang di hati aku telah ditakhluki oleh dia..maafkan aku..

Kebahgiaan aku dengan dia tak lama…dia kembali mendiamkan diri semula..mungkin dia tak tahan dengan sikap aku..aku lemah..aku terlalu cemburu apabila dia bergambar dengan perempuan..walaupun kawan sekolah dia...hahahaha..kuatnya cemburu aku..mungkin setiap wanita di muka bumi ini tidak boleh lari dengan perasaan cemburu..walaupun dia pernah memberitau aku jika ternampak gambar dia dengan perempuan ..jangan cemburu..itu just kawan…hahahah..ok..aku terima ia dia..kehilangan dia memberi kesan dekat aku..aku mengulangi sikap buruk aku..terlalu mempercayai lelaki tanpa mengenali nya...aku menjalinkan hubungan dengan seorang lelaki yang aku kenali di laman sosial facebook..pada mulanya..awak macam dia..selalu mengambil berat tentang aku..tapi tidak..maafkan aku kerana kecewakan awak..lagi sekali aku kecewakan perasaan orang..ini lah padahnya buat aku..

Lagi sekali aku menceritakan pada dia..dan lagi sekali dia menasihat aku..hahahah..terima kasih dia…maaf dia..aku tak dengar cakap dia dulu..heee..bukan apa dia..aku buat begitu untuk lupakan dia..maafkan aku dia..

Disember 2010..Selepas kejadian itu..dia menghilangkan diri lagi..tiga bulan aku menanti dia..namun hampa..lagi bertambah hampa..bila aku menghantar komen di facebook dia yang menyatakan aku rindukan dia..namun..balasan dari dia memang mengecewakan..dia ckp..biasalah rindu sebagai kawan..tapi.rindu saya lebih kepada awek saya..arghhh…sakit nye aku saat itu..hanya ALLAH sahaja yang tahu saat itu..terima kasih dia..kerana telah sakitkan hati saya..saat itu,aku lemah dia..kata kata dia selalu mengganggu aku..aku tak tahu kenapa saya susah sangat nak lupakan dia..sehinggalah aku terpaksa menghantar mesej pada dia yang aku betul betul menyesal mengenali dia..saat itu sahabat menjadi tempat luahan hati ku..blog aku aku menceritakan tentang dia..dia terus menghilangkan diri..mesej aku langsung dia tak balas..sehinggalah aku nekad untuk membuang facebook dia dari senarai kawan aku…maafkan aku..aku sedih sangat sangat..sedih bila kehilangan seorang insan yang amat bermakna seperti dia..

Namun,aku tidak tahu kenapa dia akan hadir bila saya nekad untuk melupakan dia..malam itu..dia membalas mesej aku…begitu gembira nya aku…seram sejuk aku malam itu..dia meminta aku untuk teruskan belajar..jangan kecewakan family aku kerana family aku mahu lihat aku berjaya…malam itu juga aku menghubungi dia..walaupun kredit tinggal rm1..untuk dia..aku menangis..menangis apabila sudah lama tidak mendengar suara dia…aku terharu dengar kata kata dia..sebelum panggilan tamat,aku sempat mendengar dia suruh aku add dia semula di facebook..keesokan hari nya..apabila aku online facebook..aku add dia semula..terima kasih dia..terima kasih kerana sabar dengan perangai aku..adakah dia adam aku???hahahaha..semuanya sudah tertulis oleh ALLAH S.W.T…hanya ALLAH sahaja yang tahu siapa adam ku…

Genap setahun aku kenal dia..macam macam telah aku kaji tentang dia..pelbagai masalah suka dan duka telah aku kongsi bersama dia..aku tidak tahu mengapa..bila bersama dia..aku tak tahu malu..apa yang aku rasa aku cerita pada dia..19.02.2011..aku mendapat panggilan percuma daripada maxis..malam tu juga aku call dia..lama kami berbual..dia banyak menasihat aku…malam itu juga dia ada memberitahu aku yang sepanjang aku dan dia tidak menghubungi antara satu sama lain..dia telah ‘couple’ dengan seorang wanita..saat itu..apabila kata kata itu keluar dari mulut dia..jantung aku berderau..apakah benar apa yang aku dengar??pelbagai persoalan timbul..hanya ALLAH S.W.T sahaja yang tahu perasaan aku saat itu..namun segala tanda tanya hilang..dia memberitahu yang hubungan dia dengan wanita itu tidak lama..sebulan..kenapa??tidak sempurnakah wanita itu buat dia??siapa lagi yang boleh curi hati dia??memilihkah dia??wanita bagaimana yang dia inginkan??susah sangatkah seorang wanita untuk menakhluki hati dia??

Malam itu juga dia menceritakan tentang seorang teman sekerjanya terhadap aku..naluri aku kuat mengatakan yang wanita itu menyimpan satu perasaan sayang lebih sebagai rakan sekerja di dalam lubuk hati terhadap dia..mana tak nya..mana ada seorang wanita yang telah berhenti kerja sanggup meneruskan kerja ditempat yang sama apabila telah dipujuk oleh rakan sekerja..cemburu kah aku??lagi satu ujian menimpa diri aku..besarnya dugaan yang kau uji aku YA-ALLAH..susah sangatkah aku untuk menakhluki hati dia??aku buntu..namun kata kata semangat dia berikan buat aku..terima kasih dia…terima kasih kerana hadir menceriakan hidup aku…dia hadir kembali membawa sinar terang buat hidupku..keesokan harinya..satu penyakit telah melanda aku..sekali lagi aku gila angau terhadap dia..aku lapar..tapi tiada selera…adoiii…kenapa ini??makan je rasa hendak muntah..dia..dia juga ada memberitahu aku yang dia merupakan seorang yang cepat bosan ..ok..aku faham dia..jadi,aku telah membuat satu keputusan yang aku tidak akan selalu mengacau dia..tapi..aku takut jika aku jarang menghubungi dia,dia akan pergi dari hidupku..susah betullah hidup ini..

5 mac 2011..setelah lebih setahun aku mengenali dia,akhirnya aku jumpa juga dia..KLANG PARADE menjadi saksi pertemuan 5 minit itu…hanya seketika..namun ia memberi makna yang besar..aku sangat terharu dengan dia..terima kasih dia kerana melayan kerenah aku…selepas aku bagi dia barang yang perlu diberi..aku naik menemuai teman teman ku..hehehe..

11 mac 2011..birthday dia..dia da besar..seminggu aku mendapat panggilan dari dia..maklum lah..free..terima kasih dia..lagi la bertambah sayang pada dia…dia..saya sayang dia..macam takut je untuk kehilangan dia..

Dia..
Selamat hari lahir..
Happy birthday to you..
Saya harap dia bahagia..terima kasih kerana manjadi teman saya..
Dia begitu istimewa buat saya..jika tiada jodoh antara kita..
Jika dia bukan adam saya..jika dia bukan hak milik saya,.saya doakan dia bahgia dengan hawa dia..jaga hawa dia sebaik mungkin..seperti dia pernah jaga saya..maaf jika kisah ini memberi kesan yang mendalam buat dia..jika dia tak selesa dengan kisah ini..saya minta maaf..ini apa yang saya rasa apabila saya mengenali dia dulu..

Buat dia:terima kasih ye..nasihat dia saya ingat..
Buat kengkawan ku:terima kasih kerana sering mendengar dan menasihati aku..

Doakan yang terbaik buat saya, dia , awak , dan kamu….
~amin…~

No comments:

Post a Comment