Friday, March 25, 2011

teringat!!!(part 2)

tak tahu kenapa aku nak ingat balik ape yang orang da buat kat mama ayah dan adik adik aku...mungkin da sampai masa nya untuk berkongsi dengan semua..kekejaman yang berlaku terhadap mama dan ayah saat mereka membesarkan kami..memang sakit bila hidup susah..bagai mengemis simpati manusia..manusia yang alpha dengan kekayaan..manusia yang pentingkan orang lain..aku tak rasa kami ada sakitkan hati kalian sampai kami terpaksa jadi begini..hina sangat kah kami..aku tak tahu la..kenapa begitu besar dugaan yang kami dapat..

kisah ayah:aku bukan nak berlagak atau pun nak menimbulkan ape ape kontoversi..tapi aku tak paham dengan manusia sekarang ni.....bila ayah senang..semua datang..tergedik gedik..aku pulak naik menyampah..tapi bila ayah ditimpa kesusahan..semua buat bodoh..bila kau kaya..wey..bapak aku kau suruh balik..dala depan aku kau cakap macam tu..memang la sakitkan..anak mana yang boleh tahan..walaupun saudara sendiri..ohh..kau memang tak sedar diri..baru dapat  duit sikit dah nak berlagak..pergi jalan la wey...aku terinagt.time tu aku nak bayar yuran kolej..ayah calling semua member dia nak mintak hutang..semua cakap buat xde duit..tapi aku tengok kau boleh pula pergi melancong..kepala otak kau la..tekanan aku time tu..nasib baik ada insan yang baik time tu..bagi ayah duit..bayar hutang ayah..terima kasih uncle..saya doakan uncle berjaya..amin~

kisah mama:saperti yang semua tahu..mama aku seorang tukanag jahit baju..time raya memang penuh..aku terpaksa tolong mama..mama pai tak tidur nak siapka tempahan baju..rezeki..alhamdulillah..tapi yang aku lagi tak tahan bila orang wat kat mak aku mcam ni..tempah tak mcam banyak la kan..sampai 4 5 pasang..bila da siap nak mintak duit boleh pulak dia ckap lepas raya..pehhh..kau ingat mama aku ni ape???pentingkan diri sendiri betol..kau ingat kau seorang je nak raya??habis kami???kami pun nak rasa keindahan raya juga..nak jugak pakai baju lawa lawa..terkilan aku dengan sikap manusia ni..dia ingat mak aku ni balaci dia ke ape??beli baju bnyk2 boleh..byar wet tempahan x buleh plak..kami pula jdi pengemis kat kau nak minx duit..sedar2 la diri tu..jangan nak berlagak sangat..kalau tak de duit nak bayar ..tak payah nak berlagak tempah banyak banyak..biar hidup susah tapi jangan berhutang!!!

kisah nana:bermula kisah adik aku..nana..ok..dulu dia ni memang ganas sikit..nakal jugak la..sampai ada ura ura ni cakap yang nana ni yang ajar anak dia..pehh..da anak kau yang nak ikut style adik aku..kau nak tuduh adik aku kenapa???wahhh..mentang mentang kau berduit..sedap sedap mulut je eik..tu tak pe lagi..ad yang aku dengar yang lagi tak sedap..ada ke patut 'manusia' ni dia tanya aku..bila nana nak tunang??wahh..tak macam terkejut pulak kan...adik aku pon lom spm lagi..yang kau sibuk sibuk apsal??before kau tegur adik aku..kau tengok family kau..anak kau tu..jgn sibuk jaga tepi kain orang..at least adik aku tak murah sangat ok...tak tidur umah jantan selagi belum ada hubungan yang sah..at least bapak aku reti didik anak dia..walupun tak jadi mcm ustazah..tapi jadi manusia la gak..ada maruah yang perlu di jaga..

kisah zul:ok..tibalah giliran adik lelaki aku..satu satu nya adam keluarga kami..hero..wali aku selepas ayah..dia ni lagi la..dia memang la terok..orang tuduh kau merokok???ohh..tidak..kenapa eik??orang selalu ingat yang anak bapak aku ni jahat??orang selalu tuduh yang kami ni ajar anak dorang??..pernah satu etika..pakcik aku..datang rumah aku..serang ayah..nak pukul adik aku..pehhh..kau ingat kau sape nak ajar adik aku??ape kau ingat adik aku ni xde bapa??sampai kau nak ajar dia??wey..kau patot ajar anak kau dulu..ajar anak kau hormat orang tua..ajar anak kau jadi ustaz baru boleh nak nasihat kan adik aku..kalau tak..kau jangan nak berangan  wey..cermin diri tu dulu..tengok perfect ke tak sebelum kau sibuk ak ajar adik aku..

kisah ayu:adik bongsu aku seorang ni..lagi la..ye..memang aku sedar adik aku sorang ni badan dia besar sikit..nak buat macam mana kan..rezeki..bapak aku yang bagi dia makan..yang aku lagi tak tahan..orang perbodohkan dia..orang buat dia jadi balaci..weyy..kuang ajar kau..kau sape??sedap2 kau je nak suruh adik aku buat sume tu..tolong ladik aku bua sume tu..aku sebagai kakak dia pun tatang dia bagai minyak yang penuh..ni kau..adoi..aku tak paham la manusia zaman sekarang ni..kau sibuk nak suruh adik aku..anak kau tu??apsal kau tak suruh je??ok..kami ni kan hina..tu yang sedap2 kau je wat ami macam tu..terima kasih....

berakhirla..sebenarnya banyak lagi yang manusia serangkap darah daging aku buat kat kami sekeluarga..cume malas je aku nak ingat..tapi..sumpah..kalian pun tak tahan jika berada di tempat aku..to my family..along janji..kalau along berjaya..along akan bawak kalian pergi jauh dari kehidupan kita sekarang..jauh dari manusia yang tak de otak ni..papepon..doakan along berjayak....
p/s:kepada yang terasa..opsss..sory sgt2..kalau korang nak tahu..kandang kadang aku terfikir..menyesal gila ada darah daging mcm kalian..ape pon..korang ingat eik..aku susah nak maafkan orang yang macam kalian ni..dan tak semestinya bila aku ketawa dengan korang..aku suke..dan tak semesti nya aku mengis dengan korang aku sedih!!!ingat tu wey...thanxx coz wat kami sekeluarga macamni....jika bukan aku yang balas..ingat ALLAH yang akan balas k..assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment